当前位置: 高考统招 高考真题 2019年北京卷英语高考真题试卷(Word版,含答案,无听力材料及音频)

2019年北京卷英语高考真题试卷(Word版,含答案,无听力材料及音频)

2023-12-13 01:19:18


2019年普通高等学校招生全国统一考试(北京卷)
英 语
(考试时间:100分钟  试卷满分:120分)
考生务必将答案答在答题卡上,在试卷上作答无效。
考试结束后,将本试卷和答题卡一并交回。
第一部分:知识运用(共两节,45分)
第一节 语法填空(共10小题;每小题1.5分,共15分)
第一节  语法填空(共10小题:每小题1. 5分,共15分)
  阅读下列短文,根据短文内容填空,在未给提示词的空白处仅填写1个适当的单词,在给出提示词的空白处用括号内所给词的正确形式填空。
A
     On the first day of my first grade, I stood by the door with butterflies  my stomach. I    1   (voice)my biggest concern to my mother. "How will I make frds?" She ded me advice. "Be yourself." For the past 20 years. I have lived by these words. Soon I will graduate d become part of the real world. Nervously   2   (face) ges, I ow I will whisper to   3  (I) the two sple words "Be yourself". 
     B
     Earth Day,   4  (mark)on 22 April, is  nual evt g to raise public awaress about virontal protection. First celebrated   5   1970, the Day now cludes evts  more t 190 countries d regions(地区). No matter what you like to do, there is a way to get volved  various   6  (activity) on Earth Day. You  pt a tree, make a meal with locally grown vegetables, or save power - the possibilities are dless. 
     C
     Does the ne of the college you attd really matter? Research on the question   7  (suggest)that, for most stuts, it doesn't. What stuts do at college ss to matter much more t   8   they go. The stuts efittg most from college are those   9   are totally gaged(参与) ic life, tg full advtage of the college's ces d resources(资源). Stuts should have a proper attitude towards college before tg about which college to attd, d it's never too early to make necessary preparations for a healthy d   10  (g)college experce. 
第二节 完形填空(共20小题;每小题1.5分,共30分)
    阅读下面短文,掌握其大意,从每题所给的A、B、C、D四个选项中,选出最佳选项,并在答题卡上将该项涂黑。
   Regardless of the weather or the distce, Paul Wilson will make sure locome stuts  his neighbourhood arrive at their college classes on te.
   A retired eer, 76-year-old Wilson has    11   free rides to college stuts for the past eight years. Sce he first started   12   his car to the young people. Wilson has   13    astonisg 64, 000 miles, d has had countless pleast d oft humorous   14   with the stuts he trsports to d from school. The stuts who he's   15   have gone on to become physs, teachers d eers, but what they've also got out of their te  school is g a role model d a frd  Wilson. Some stuts   16   call  
"Grdpa".
   Ta Stern   17   rides from Wilson for all her four years  college, d the trips t much more to her t just free   18  . "It's not just a ride;you're not just sittg there    19   sce or with your headphones on." Stern said. "He asks you questions d actually   20   the swers, so the next te you ride with , he'll   21    those tgs."
   Wilson first worked as a driver through a stut-support progrme of the non-profit orization, On Pot for College. Although the   22   asks the bers only to drive stuts to d from their classes, Wilson oft goes   23   to sure the welfare d safety of the stuts. If they have pros with registration.
   Wilson is there to   24   t. If they run out of cert daily necessities. Wilson will drive to the nearest store d purchase what's needed. If a stut gets hungry on the long drives to d from school, Wilson never   25   to buy t a meal.
   For y stuts, Wilson's help is not only appreciated, it's also tirely   26   for t to be able to complete their college education. Some stuts don't have a reliable car, while others have to   27   vehicles with parts who work six days a week. For t, rg with Wilson has   28   t to complete their education - but accorg to Wilson, he efits just as much from the   29  . "I just love drivg d I love these kids, "Wilson said. "It's such a(n)   30   to be a part of these kids' lives, ev just for a few hours, gettg to ow t d hearg their stories."
11. A. g     B. sg     C. offerg     D. distributg
12. A. donatg   B. g    C. deliverg   D. volunteerg
13. A. paved     B. covered    C. measured     D. dered 
14. A. arguts    B. terviews    C. negotiations    D. dered
15. A. met  B. driv   C. addressed     D. conversations
16. A. ev   B. ever   C. once   D. already
17. A. earned   B. received   C. assessed    D. ded
18. A. trsportation    B. style    C. te   D. counication
19. A. forced   B. awkward   C. ridiculous   D. suspicious
20. A. selects   B. recites   C. guesses   D. rbers
21. A. act on  B. settle on   C. check on   D. agree on
22. A. club  B. league   C. college   D. progrme
23. A. far  B. around   C. beyond   D. forwards
24. A. assist  B. watch   C. urge  D. warn
25. A. expects   B. attpts   C. ages  D. hesitates
26. A. extra   B. unusual  C. necessary  D. adequate
27. A. share  B. fuel  C. repair  D. exge
28. A. required   B. allowed   C. rded   D. convced
29. A. experce   B. arrt   C. appreciation   D. ployt
30. A. effort  B. bition  C. privilege  D. convce
第二部分:阅读理解(共两节,40分)
第一节(共15小题;每小题2分,共30分)
  阅读下列短文,从每题所给的A、B、C、D四个选项中,选出最佳选项,并在答题卡上将该项涂黑。
A
     t to explore new cultures, meet new people d do sometg worthwhile at the se te? You  do all the three with Global Developt Association(GDA).Whatever stage of life you're at, wherever you go d whatever project you do  GDA, you'll create positive ges  a poor d rote counity(社区).
     We work with volunteers of all ages d backgrounds. Most of our volunteers are aged 17-24. Now we need volunteer agers aged 25-75. They are extrely portt  the safe d effective runng of our progrmes. We have such roles as project agers, mount leaders, d counication officers.
     Depg on which role you choose, you could help to crease a counity's access to safe drg water, or help to protect valuable local cultures. You might also des  advture ge to tr young volunteers.
     Not only will you help our young volunteers to develop personally, you'll also learn new skills d crease your cultural awaress. You may have ces to meet new people who'll become your lifelong frds.
     This suer we have both 4-week d 7-week progrmes:
Country Schedule 4-week progrmes 7-week progrmes Algeria 5 Jul.-1 Aug. 20 Jun. -7 Aug. Egypt 24 Jul.-20 Aug. 19 Jun.-6 Aug. ya 20 Jul.-16 Aug. 18 Jun.-5 Aug. South Africa 2 Aug.-29 Aug. 15 Jun.-2 Aug.      GDA sures that volunteers work with counity bers d local project partners where our help is needed. All our projects  to promote the developt of poor d rote counities.
     There is no other ce like a GDA progrme. Jo us as a volunteer ager to develop your own skills while brg efits to the counities.
     d out more about jog a GDA progrme:
     Website:www.glodeve.org 
     ail:huresources@glodeve.org
31. What is the  responsibility of volunteer agers?
 A. To seek local partners.       B. To take  young volunteers.
 C. To carry out progrmes.     D. To foster cultural awaress.
32. The progrme ng  August will operate          .
 A. Egypt            B. Algeria C. ya              D. South Africa
33. The shared goal of GDA's projects is to         .
 A. explore new cultures       B. protect the viront
 C.  corporate efits      D. help counities  need
B
     Alice Moore is a tager trepreur(创业者), who  May 2015 set up her busess dy. By the te she was 13, her compy was worth millions of dollars with the vtion of a super-sweet treat that could save kids' teeth, stead of destroyg t. 
     It all   Moore visited a k with her dad. On the outg, she was offered a dy bar. However, her dad rded her that sugary treats were bad for her teeth. But Moore was sick of missg out on dies. So she desired to get round the warng, "Why 't I make a healthy dy that's good for my teeth so that my parts 't say no to it?" With that  d, Moore asked her dad if she could start her own dy compy. He recoded that she do some research d talk to tists about what a healthier dy would cont.
     With her dad's permission, she spt the next two years researg one d conductg trials to get a recipe that was both tasty d tooth-frdly. She also approached tists to learn more about teeth g. Consequtly, she succeeded  g a d of dy only usg natural sweeters, which  reduce oral bacteria.
     Moore t used her savgs to get her busess of the ground. Afterwards, she d her father secured their first busess meetg with a supermarket owner, who ally agreed to sell Moore's productdy.
     As dy's success grows, so does Moore's credibility as a young trepreur. Moore is thusiastic about the dy she created, d she's also positive about what the future might brg. She hopes that every kid  have a  mouth d a broad smile.
     while, with her parts' help, Moore is erally able to live a normal tage life. Although she founded her compy early on  life, she wasn't driv prarily by profit. Moore ts to use her unique tt to help others d their smiles. She donates 10% of dy's profits to Big Smiles. With her tt d deteration, it appears that the sky could be the it for Alice Moore.
34. How did Moore react to her dad's warng?
 A. She argued with . B. She tried to d a way out.
 C. She paid no atttion. D. She chose to consult tists.
35. What is special about dy?
 A. It is eficial to tal health. B. It is free of sweeters.
 C. It is sweeter t other dies. D. It is produced to a tists' recipe.
36. What does Moore expect from her busess?
 A. To earn more money. B. To help others d smiles.
 C. To make herself std out. D. To beat other dy compies.
37. What  we learn from Alice Moore's story?
 A. e is a great thirst of the young.
 B. A youth is to be regarded with respect.
 C. Positive tg d action result  success.
 D. Success s gettg personal desires satisfied.
C
     The pro of robocalls has gott so bad that y people now refuse to pick up calls from numbers they don't ow. By next year, half of the calls we receive will be ss(欺诈). We are ally g up to the severity of the pro by supportg d developg a group of tools, apps d approaches tded to prevt smers from gettg through. Unfortunately, it's too little, too late. By the te these "solutions"(解决方案)become widely available, smers will have moved onto cleverer s.  the near future, it's not just gog to be the number you see on your scr that will be  doubt. Soon you will also question whether the voice you're hearg is actually real.
  That's because there are a number of powerful voice ipulation ( 处理 ) d automation tologies that are about to become widely available for yone to use. At this year's I/O Conferce, a compy showed a new voice tology able to produce such a convg hu-soung voice that it was able to speak to a receptionist d book a reservation without detection.
     These developts are likely to make our currt pros with robocalls much worse. The reason that robocalls are a headache has less to do with ount t precision. A decade of data breaches(数据侵入)of personal formation has led to a situation where smers  easily learn your mother's ne, d far more. Armed with this owledge, they're able to carry out dividually targeted ps to cheat people. This s, for exple, that a smer could call you from what looks to be a iliar number d talk to you usg a voice that sounds exactly like your k teller's, trg you to "confirg" your address, mother's ne, d card number. Smers follow money, so compies will be the worst hit. A lot of busess is still done over the phone, d much of it is based on trust d existg relationships. Voice ipulation tologies may  that gradually.
  We need to deal with the secure nature of our telecom networks. Phone carriers d consumers need to work together to d ways of deterg d counicatg what is real. That might  either developg a uniform way to mark videos d ages, shog  d who they were made by, or dong phone calls altogether d movg towards data-based counications - usg apps like FaceTe or WhatsApp, which  be tied to your tity.
  Credibility is hard to earn but easy to lose, d the pro is only gog to get harder from here on out.
38. How does the author feel about the solutions to pro of robocalls?
  A. Picked.         B. Confused.          C. barrassed.       D. Disappoted. 
39. Tg advtage of the new tologies, smers  ___________.
  A.  at victs precisely      B. age databases easily 
  C. start ps rapidly      D. spread formation widely
40. What does the passage ply?
  A. Honesty is the best policy.
  B. Tologies  be double-edged.
  C. There are more solutions t pros.
  D. Credibility holds the key to developt.
41. Which of the follog would be the best title for the passage?
  A. Where the Pro of Robocalls Is Rooted 
  B. Who Is to e for the Pro of Robocalls 
  C. Why Robocalls Are About to Get More gerous 
  D. How Robocalls Are Affectg the World of Tology
D
  By the d of the tury, if not sooner, the world's os will be bluer d grer tks to a warg ate, accorg to a new study.
  At the heart of the poon lie ty mare microorisms(海洋微生物)called phytopkton. Because of the way light reflects off the orisms, these phytopkton create colourful patterns at the o surface. O colour varies from gr to blue, depg on the type d contration of phytopkton. ate ge will fuel the growth of phytopkton  some areas, while redug it  other spots, g to ges  the o's appearce.
  Phytopkton live at the o surface, where they pull carbon dioxide(二氧化碳)to the o while givg off oxy.  these orisms die, they bury carbon  the deep o,  portt process that helps to regulate the global ate. But phytopkton are vuerable to the o's warg trd. Warg ges key characteristics of the o d  affect phytopkton growth, sce they need not only sunlight d carbon dioxide to grow, but also nutrts.
  Stepie Dutkiewicz, a stist  MIT's ter for Global ge Sce, built a ate model that projects ges to the os throughout the tury.  a world that warms up by 3℃, it found that multiple ges to the colour of the os would occur. The model projects that currtly blue areas with little phytopkton could become ev bluer. But  some waters, such as those of the Arctic, a warg will make conditions riper for phytopkton, d these areas will turn grer. "Not only are the qutities of phytopkton  the o g,"she said, "but the type of phytopkton is g. "
  d why does that matter? Phytopkton are the base of the food web. If cert ds  to disappear from the o, Dutkiewicz said, "it will ge the type of fish that will be able to survive." Those ds of ges could affect the food .
  Whatever colour ges the o experces  the cog decades will probably be too gradual d unnoticeable, but they could  st ges. "It'll be a while before we  statistically show that the ges are happg because of ate ge," Dutkiewicz said, "but the ge  the colour of the o will be one of the early warng sals that we really have ged our pet."
42. What are the first two paragraphs ly about?
 A. The various patterns at the o surface.
 B. The cause of the ges  o colour.
 C. The way light reflects off mare orisms.
 D. The efforts to fuel the growth of phytopkton.
43. What does the undered word"vuerable" Paragraph 3 probably ?
 A. Ssitive. B. eficial. C. St.  D. Unnoticeable.
44. What  we learn from the passage?
 A. Phytopkton play a g role  the mare ecosyst.
 B. Dutkiewicz's model s to project phytopkton ges.
 C. Phytopkton have  used to control global ate.
 D. Os with more phytopkton may appear grer.
45. What is the  purpose of the passage?
 A. To assess the consequces of o colour ges.
 B. To alyse the composition of the o food .
 C. To exp the effects of ate ge on os.
 D. To troduce a new method to study phytopkton.
第二节 (共5小题;每小题2分,共10分)
  根据短文内容,从短文后的七个选项中选出能填入空白处的最佳选项。选项中有两项为多余选项。
     Much of the work  today's world is accomplished(完成) ts. Most people believe the best way to build a great t is to gather a group of the most tted dividuals.     46    Compies spd millions hirg top busess people. Is their money well spt?
         47    They focused on football, basketball d baseball. The results are mixed. For football d basketball, g tted players to a t proves a good method, but only up to the pot where 70% of the players are top tt; above that level, the t's perforce s to e. terestgly, this trd isn't evt  baseball, where additional dividual tt keeps provg the t's perforce.
     To exp this poon, the researchers explored the degree to which a good perforce by a t requires its bers to coorate(协调)their actions.      48        baseball, the perforce of dividual players is less dept on tmates. They conclude that  task terdepce is high, t perforce will suffer  there is too much tt, while dividual tt will have positive effects on t perforce  task terdepce is lower. If a basketball star is, for exple, tryg to  a high personal pot total, he may take a shot self  it would be better to pass the ball to a tmate, affectg the t's perforce. Young childr learng to play t sports are oft told, "There is no I  T."     49     
     other possibility is that  there is a lot of tt on a t, some players may make less effort. Just as  a e of tug-of-war(拔河比赛), ever a person is added, everyone else pulls the rope with less force. 
      50     .  A-t may require a ot just A players, but a few erous B players as well.
     A. It's not a sple matter to detere the nature of tt.
     B. Sports t owners spd millions of dollars attractg top tt 
     C. The group teraction d its effect drew the researchers' atttion.
     D. Stars appartly do not follow this basic prciple of sportsship.
     E. Several rt studies exed the role of tt  the sports world.
     F. Bug up a dr t is more complex t sply hirg the best tt.
     G. This task terdepce distguishes baseball from football d basketball.
第三部分:书面表达(共两节,35分)
第一节 (15分)
  假设你是红星中学高三学生李华。你的英国好友打算暑假期间来北京、天津和上海旅游,发来邮件询问相关信息。请你给他回复邮件,内容包括:
  1. 交通出行;
  2. 必备衣物。
注意:
  1. 词数不少于50;
  2. 开头和结尾已经给出,不计入总词数。
Dear ,
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Yours,
Li Hua
(请务必将作文写在答题卡指定区域内)
第二节(20分)
     假设你是红星中学高三学生李华。你们班上周组织了一次以"劳动最光荣"为主题的社会实践活动。请根据以下四幅图的先后顺序,写一篇英文周记,记述整个过程。
     注意:词数不少于60。
提示词:西瓜watermelon
                                                                                                     
(请务必将作文写在答题卡指定区域内)
   2019年普通高等学校招生全国统一考试
   英语(北京卷)参考答案
第一部分 知识运用(共两节,45分)
第一节 语法填空(共10小题;每小题1.5分,共15分)
1. voiced 2. g 3. myself 4. marked 5. 
6. activities 7. suggests/suggested/has suggested 8. where
9. who/that 10. gful
第二部分 阅读理解
11. C 12. D 13. B 14. D 15. B
16. A 17. B   18. A 19. B 20. D
21. C 22. D 23. C 24. A  25. D
26. C 27. A 28. B 29. A 30. C
第二部分:阅读理解(共两节,40分)
第一节(共15小题;每小题2分,共30分)
31. C 32. D 33. D 34. B 35. A
36. B 37. C 38. D 39. A 40. B
41. C 42. B 43. A 44. D 45. C
第二节(共5小题;每小题2分,共10分)
46. B 47. E 48. G 49. D 50. F
第三部分 书面表达(共两节,35分)
第一节(15分)
One possible version:
Dear ,
   I'm pleased that you're cog to tour  a.
   I suggest that you  from g, d I'll show you around. T will be your next stop. After that, you  go to Sghai, where you  stay for a week. You  take high-speed trs to both cities.
   Suer  these cities is hot d ry, so take suer wear plus  umbrella with you.
   Loog forward to your arrival.
Yours,
Li Hua
第二节(20分)
一、 内容要点
1. 宣传动员   2. 准备行李   3. 体验劳动   4. 回家分享
二、 范文
One possible version:
   Last week I took part  a farmwork progrme  the suburbs.
   At the class meetg, our teacher told us about the progrme with the te "Worg is most beautiful". d he stressed the portce of worg with our own ds.
    I got home, I packed up my luggage for the trip.
   On the farm, we helped pick watermelons. While worg, I realised how hard it was to work  the fields under a hot sun.
    I e back home, I shared my experces with my parts. d they were very proud of me.




1